Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje studentů psychologie k adopci děti stejnopohlavními páry
Lukáš, Richard ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Postoje studentů psychologie k adopci dětí stejnopohlavními páry (diplomová práce) Vedoucí práce: PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. Praha 2018 Abstrakt: Stejnopohlavní rodičovství (homoparentalita) je nový, a ne příliš dobře prozkoumaný fenomén. Cílem této práce je zjistit, jak na homoparentalitu nahlíží vzorek českých studentů psychologie (N=337). Pro zjištění jejich postojů byla využita metoda vinět, tj. modelových příběhů popisujících situaci páru před adopcí dítěte. V příbězích variovala sexuální orientace páru a pohlaví dítěte. Respondenti po přečtení jednoho ze šesti verzí příběhu hodnotili rodičovské kompetence adoptujícího páru a očekávaný vývoj dítěte po adopci. Byla provedena faktorová analýza závislých proměnných, která odhalila osm škál. Nezávislými proměnnými byla tradiční a moderní homofobie, názory na etiologii homosexuality, hodnocení genderových rolí a další. Výsledky ukazují, že studenti hodnotí homoparentalitu spíše pozitivně. Byly ale zjištěny rozdíly v hodnocení homoparentálních a heteroparentálních rodin. Děti z homoparentálních rodin byly v očích respondentů více ohroženy nenormativním sexuálním vývojem a viktimizací okolím. Děti z heteroparentálních rodin byly psychosociálně přizpůsobivější a jejich rodiče...
Postoje studentů psychologie k adopci děti stejnopohlavními páry
Lukáš, Richard ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra psychologie Richard Lukáš Postoje studentů psychologie k adopci dětí stejnopohlavními páry (diplomová práce) Vedoucí práce: PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D. Praha 2018 Abstrakt: Stejnopohlavní rodičovství (homoparentalita) je nový, a ne příliš dobře prozkoumaný fenomén. Cílem této práce je zjistit, jak na homoparentalitu nahlíží vzorek českých studentů psychologie (N=337). Pro zjištění jejich postojů byla využita metoda vinět, tj. modelových příběhů popisujících situaci páru před adopcí dítěte. V příbězích variovala sexuální orientace páru a pohlaví dítěte. Respondenti po přečtení jednoho ze šesti verzí příběhu hodnotili rodičovské kompetence adoptujícího páru a očekávaný vývoj dítěte po adopci. Byla provedena faktorová analýza závislých proměnných, která odhalila osm škál. Nezávislými proměnnými byla tradiční a moderní homofobie, názory na etiologii homosexuality, hodnocení genderových rolí a další. Výsledky ukazují, že studenti hodnotí homoparentalitu spíše pozitivně. Byly ale zjištěny rozdíly v hodnocení homoparentálních a heteroparentálních rodin. Děti z homoparentálních rodin byly v očích respondentů více ohroženy nenormativním sexuálním vývojem a viktimizací okolím. Děti z heteroparentálních rodin byly psychosociálně přizpůsobivější a jejich rodiče...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.